AfterVote – Social (Meta)Searchengine

Artur Machlarz ByArtur Machlarz

AfterVote – Social (Meta)Searchengine

AfterVote to metawyszukiwarka korzystająca z zasobów Google, Yahoo i MSN Search. Czym różni się od innych metawyszukiwarek?
AfterVote jest z pewnością bardzo szybka. Wyniki wyszukiwania prezentowane są w taki sposób:

AfterVote - wyniki wyszukiwania
Prezentacja wyników wyszukiwania w AfterVote
Wraz z listą stron dostajemy informację o pozycji witryny w wyszukiwarkach, wynik w Alexa (programie oceniającym wartość witryny na podstawie analizy ruchu w sieci), informację o PageRank Google, do tego jeszcze linki do Google Translate, linki do zachowanych w wyszukiwarkach wersji strony i jeszcze kilku innych informacji. Jeśli ilość przycisków na stronie z wynikami wyszukiwania wydaje się komuś nieco zbyt obszerna, można ją oczywiście zmniejszyć, wyłączając niektóre opcje.AfterVote jest metawyszukiwarką, która daje się bardzo łatwo dostosować do naszych preferencji i do naszych nawyków: wyniki wyszukiwania możemy uporządkować dokładnie tak, jak porządkuje je Google, MSN lub Yahoo (ew. wg wyników analizy programu Alexa), możemy też ustalić ręcznie wagę wyników poszczególnych wyszukiwarek:

AfterVote - regulacja wagi różnych wyszukiwarek
AfterVote – regulacja wagi różnych wyszukiwarek
W tej metawyszukiwarce możemy także ręcznie wykluczyć jakieś witryny, wpisując je na „czarną listę” i możemy podnieść ranking witryn, wpisując je na „białą listę”. Każda wprowadzona zmiana w ustawieniach spowoduje natychmiastową rewizję wyników wyszukiwania.
AfterVote - głosowanie na witrynę
AfterVote – po kliknięciu na czerwony minus, głosowanie na witrynę, blokowanie linku lub witryny
Przy pierwszym uruchomieniu wyszukiwarki użytkownik jest pytany o „poziom wyszukiwania”: mamy do wyboru „basic”, „intermediate” i „advanced”. W zależności od tego, którą opcję wybierzemy, domyślnie wyszukiwarka będzie działać z włączoną albo wyłączoną opcją SafeSearch (wyłączona przy „advanced”), będzie miała włączoną lub wyłączoną opcję głosowania na witrynę (włączona przy „intermediate” i „advanced”), czarną i białą listę (włączona przy „advanced”), będzie prezentować większą ilość wyników na stronie itd. Opcje te, domyślnie przypisane do jednego z profili, można oczywiście w dowolnej chwili zmienić. W profilu „advanced” włączana domyślnie jest także Alexa.Jako dodatki do wyników wyszukiwania prezentowane są informacje z serwisów Furl, Technorati, Digg itd. – zgodnie z wyborem użytkownika.

AM

O autorze

Artur Machlarz

Artur Machlarz administrator

Od 2005 pracuje jako infobroker, zajmuje się wyszukiwaniem i opracowywaniem informacji. Specjalizuje się w tworzeniu unikalnych baz danych. Jako pracownik naukowy zajmuje się modelami przetwarzania informacji w systemach rozproszonych. Lubi się wspinać i grać na kontrabasie.

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.